Kom gezellig bridgen bij Stichting Paraplu

Misschien heb je wel eens van vrienden, kennissen gehoord dat ze bridgen of heb je zelf weleens overwogen om te gaan bridgen. Maar wat is er nu zo leuk aan Bridge? De gezelligheid natuurlijk, maar dat is zeker niet het enige. Het is vooral het spel zelf, dat blijft een uitdaging. Je moet blijven nadenken, welke kaarten je ook krijgt. Over het bieden, het spelen en het tegenspelen.

Om een goede competitie te kunnen houden bij Stichting Paraplu zijn wij voor het nieuwe seizoen (start september 2022) op zoek naar meer deelnemers!

Wat is bridge?

Bridge is één van de populairste kaartspelen ter wereld. Zo’n honderd miljoen mensen in meer dan honderd landen spelen Bridge. Jong en oud, mannen en vrouwen. Het is een boeiend kaartspel dat wordt gespeeld met vier personen (twee tegen twee) en 52 kaarten. Tijdens het spelen legt iedere speler om de beurt een kaart op tafel. Deze vier kaarten samen noemen we een ‘slag’. Degene die de hoogste kaart heeft neergelegd wint de slag. Vooraf stel je samen vast hoeveel slagen je denkt te winnen.

Bridge is een sociale sport!

Omdat de basisregels overal hetzelfde zijn, kun je ook op vakantie zomaar met een stel andere enthousiaste bridgers spelen. Kom je gezellig Bridge spelen bij Stichting Paraplu, dan ontmoet je voortdurend andere bridgeparen. je praat met elkaar, je drinkt samen wat en er ontstaan nieuwe vriendschappen.

Geen ervaring met Bridge?

Ook dan kun je terecht bij Stichting Paraplu. We helpen je graag op weg, zodat je direct mee kunt spelen.

Enthousiast geworden?

Schrijf je nu alvast in of neem contact met ons op via info@stichtingparaplu.nl of telefoon 0297 – 283 908. Ons nieuwe seizoen start in september op woensdagmiddag.

We heten je van harte welkom!