Creativiteit en kleding

Cursuscode: CR1950

Wat is er leuker dan je eigen kledingstijl te ontwikkelen en kleding te dragen die door jezelf bedacht is. In deze serie van drie lessen gaan we op zoek naar je eigen stijl van kleden. De kledingstukken worden in de les ontworpen, ze worden er niet genaaid.

We beginnen in de eerste les met het maken van een sfeercollage. Door plaatmateriaal uit te zoeken en in een collage samen te voegen wordt je persoonlijke stijl zichtbaar. Aan de hand van de collage gaan we oefenen met het maken van ontwerpen van kledingstukken.

We doen oefeningen met het ontwerpen op papier. Door moulage toe te passen kun je een ontwerp maken in het ruimtelijke vlak. Ook daar gaan we mee aan de slag. Om aan deze lessen deel te nemen volstaat een gezonde creativiteit en nieuwsgierigheid. Eventueel meenemen een schetsblok, kleurpotloden, modetijdschriften, lappen stof en een paspop (niet verplicht).

Data:    van 10-11-22 t/m 24-11-22

3 lessen, op donderdag

van 19:30 – 21:30 uur

Docent: Joke Stapper-Samsom

Kosten: € 26.00

2. Door inlevering van het inschrijfformulier bij Stichting Paraplu in Wilnis.