Portrettekenen en schilderen

Cursuscode: CR1941
Docent: Mw. Huurman

De eerste lessen starten met het schetsen in houtskool om de juiste vormen en verhoudingen van een gezicht goed te oefenen. Daarna kunnen de cursisten naar eigen keuze van techniek een portret maken in potlood, pastel, aquarel of acryl. De keuze van materialen hangt af van de gekozen techniek. De aankoop van juiste materialen van goede kwaliteit kan na de eerste lessen in overleg met de docent plaatsvinden. De aanschaf van onderstaande benodigdheden zijn echter voor iedere cursist noodzakelijk. Deze workshop is voor zowel beginners als gevorderden te volgen. De cursus bestaat uit 8 dagdelen met volgende cursusdata: 11/3, 18/3, 25/3, 1/4, 8/4, 15/4, 22/4 29/4.. Er wordt gestart om 13:30 we zijn klaar om 16:00.

Materialen: Schetsblok formaat minimaal 30 bij 40 cm; tekenpotloden B3 en B5; houtskool; kneedgum.

2. Door inlevering van het inschrijfformulier bij Stichting Paraplu in Wilnis.

Download hier het programmaboekje.