Hartcoherentie

Cursuscode: SP 1927

Hartcoherentie is letterlijk de regelmaat van het hartritme. Doel van hartcoherentie is de baas worden over je hartritme met behulp van ademhaling.

Gevoelens beïnvloeden ons gedrag dagelijks. Wanneer emoties sterk zijn heeft dit invloed op ons hartritme. Bij sterke emoties zie je een verandering in het patroon van de ademhaling. Negatieve emoties zoals bang, bezorgd of boos maakt dat het hartritme onregelmatig wordt. Helder denken wordt verstoord wanneer er negatieve gevoelens zijn.

Wetenschappers hebben ontdekt dat het hart en het brein met elkaar in verbinding staan. Wanneer je je emotie kunt beheersen voel je je beter en blijft het hartritme in balans. Hartcoherentie kan worden ingezet om optimaal te kunnen functioneren.

In deze cursus gebruiken we apparatuur om je hartcoherentie te meten en doen we oefeningen om thuis het rustiger ademhalen toe te passen.

Data:    van 15-11-21 t/m 20-12-21

6 dagdelen, op maandag

van 10:30 – 12:00 uur

Docent: Joker Stapper-Samsom

Kosten: € 38.00

2. Door inlevering van het inschrijfformulier bij Stichting Paraplu in Wilnis.

Download hier het programmaboekje.