Upcyclen, een nieuw leven voor je oude kleding

Cursuscode: CR1926

Upcyclen, een nieuwe functie geven. Gebruikte kleding is goed voor de portemonnee en goed voor het milieu. Je kunt denken aan het repareren van kleding, maar ook het mooier maken of zelfs onherkenbaar veranderen. Het jurkje dat niet meer past, de spijkerbroek waar je gaten in wilt maken. Kijk eens goed rond in je kledingkast, of in die van iemand anders, om dát item te vinden waar je, je eigen stempel op wil drukken en het zo te veranderen dat het letterlijk bij je past.

Voor deze cursus heb je niet alle technische vaardigheden nodig maar vooral creativiteit en zin om aan de slag te gaan. Neem je kledingstukken mee en je naaimachine, schaar, lapje(s) stof en garen. We inspireren elkaar en zorgen ervoor dat je tevreden naar huis gaat met één of meer kledingstukken die helemaal bij je passen.

Er is eventueel een naaimachine aanwezig.

Zelf een lunchpakket meenemen.

Data:    2-10-2021

1 dagdeel, op zaterdag

van 10:00 – 16:00 uur

Docent: Joke Stapper-Samsom

Kosten: € 21.00

2. Door inlevering van het inschrijfformulier bij Stichting Paraplu in Wilnis.

Download hier het programmaboekje.