Compassie met onszelf en anderen

Cursuscode SP1924

"Maak de wereld een beetje milder en laten we bij onszelf beginnen".

Compassie is een eigenschap die bij iedereen aanwezig is maar vaak niet bewust beoefend wordt. Compassie leert je vriendelijker om te gaan met jezelf en met anderen. Het is het vermogen ons betrokken te voelen bij pijn en lijden van onszelf en anderen. Maar ook de moed en bereidheid te hebben om er wat aan te doen. Compassie wordt wel benoemd als de opvolger van Mindfulness.

Joke Stapper was deelnemer van een Compassie training en volgde een 3-daagse workshop bij de Engelse grondlegger van de Compassion Focused Therapy bij Paul Gilbert.

In deze cursus onderzoeken we het begrijpen van compassie en zelfcompassie, doen we oefeningen en leren we compassievol met onszelf en anderen omgaan.

Data:      van 07-09-21 t/m 12-10-21
              6 dagdeel, op dinsdag

van 10:00 – 12:00 uur
Docent:   Joke Stapper-Samsom
Kosten:   € 50.00

2. Door inlevering van het inschrijfformulier bij Stichting Paraplu in Wilnis.

Download hier het programmaboekje.