Op deze pagina kunt u zich direct inschrijven. Ter informatie: deze pagina werkt niet goed met Internet Explorer; aanbevolen wordt om Google Chrome of Mozilla Firefox te gebruiken.

• Als u op de button Informatie achter de betreffende cursus  klikt, krijgt u meer informatie.
  • Als u op de button Inschrijven achter de betreffende cursus klikt kunt u zich inschrijven.
  • U kunt ook een inschrijfformulier downloaden, uitprinten en dit vervolgens volledig ingevuld en ondertekend inleveren bij of op sturen naar de Stichting Paraplu, Pieter Joostenlaan 28, 3648 XR WILNIS.

Nederlands

Cursuscode: MT1874
Docent: Mw. Ströer

Is het u ook wel eens opgevallen dat u soms denkt: Wanneer zeg je leggen of liggen, kunnen of kennen en zo zijn er nog tal van voorbeelden te noemen. Misschien heeft u het ooit vroeger wel eens geleerd maar is het allemaal weggezakt en vindt u het toch wel belangrijk om uw eigen taal goed te kunnen spreken. Deze cursus is bedoeld om in een gezellige sfeer het Nederlands weer wat op te halen maar is ook bedoeld voor anderstalige Nederlanders die de Nederlandse taal wat beter willen leren begrijpen. Eventueel kan in onderling overleg met een boek gewerkt worden. Op een eenvoudige en ontspannen manier leert u de juiste vormen en zinnen te maken en leert u ook enigszins de achtergrond van de Nederlandse taal. De cursus bestaat uit 12 dagdelen met volgende cursusdata: 5/1, 12/1, 19/1, 26/1, 2/2, 9/2, 16/2, 2/3, 9/3, 16/3, 23/3, 30/3.. Er wordt gestart om 09:00 we zijn klaar om 11:00.