Op deze pagina kunt u zich direct inschrijven. Ter informatie: deze pagina werkt niet goed met Internet Explorer; aanbevolen wordt om Google Chrome of Mozilla Firefox te gebruiken.

• Als u op de button Informatie achter de betreffende cursus ¬†klikt, krijgt u meer informatie.
  • Als u op de button Inschrijven achter de betreffende cursus klikt kunt u zich inschrijven.
  • U kunt ook een inschrijfformulier downloaden, uitprinten en dit vervolgens volledig ingevuld en ondertekend inleveren bij of op sturen naar de Stichting Paraplu, Pieter Joostenlaan 28, 3648 XR WILNIS.

Aquarel en inkt

Cursuscode: CR1829

In deze workshop komt het tekenen en schilderen van bomen, bloemen en planten aan bod. De combinatie van aquarelleren en tekenen met penseel of pen in Oost-Indische inkt biedt vele mogelijkheden. We laten ons inspireren door o.a. de aquarel-techniek van het Chinees penseelschilderen en het lijnenspel van zen-tangle. De interactie tussen de scherpe uitgesproken lijnen van de inkt en het zachte losse doorschijnende van de verf geven een verrassend en natuurlijk resultaat. In elke les komt een nieuw onderwerp op tafel. Deze workshop is geschikt voor zowel beginners als gevorderden.

Materialen: zachte tekenpotloden,  tekenpen, fineliner 0.5 (watervast), aquarelblok ca. 30 – 40 cm, aquarelverf en -penselen en Oost-Indische inkt.

Data:     van 12-01-21 t/m 02-03-21
             7 dagdelen, op dinsdag