Stoelyoga

Om yoga te doen hoef je geen matje uit te rollen. Je hoeft je er zelfs niet voor om te kleden. Sommige oefeningen voer je zittend uit en bij staande oefeningen gebruik je de stoel als ondersteuning. Omdat gecompliceerde en complexe oefeningen bij de stoelyoga niet aanwezig zijn, kan iedereen de bewegingsvorm doen.

Net als bij andere yogavormen komt het hele lichaam aan bod; je rekt, strekt en buigt. Het aantal oefeningen dat je kunt doen is eindeloos.

Stoelyoga is veel meer dan "zitgym".Je beweegt niet alleen je lichaam maar er wordt ook veel aandacht besteed aan de buikademhaling, waardoor ook je brein tot rust komt. Als je het vaker doet, merk je dat je ontstrest, flexibere wordt en dat je meer ruimte en rust gaat ervaren in je lichaam.

Stoelyoga is een rustige bewegingsvorm en daardoor voor iedereen haalbaar, ongeacht leeftijd, omvang, lenigheid of conditie. De lessen zijn erop gericht om de spieren en gewrichten soepeler te maken. Stoelyoga verminderd de pijn bij artrose in de onderste ledematen, zoals heup, knie en voet.Ook al is stoelyoga de zachtste vorm van yoga: de oefeningen hebben wel degelijk een posistieve invloed op het lichaam.

Docent: Marja Raats

Cursuscode: SP 1943

Data:             van 11-1-2022 t/m 29-3-2022

van 9.30 tot 10.45 uur

12 dagdelen op dinsdagmorgen

Kosten:         € 70.00

2. Door inlevering van het inschrijfformulier bij Stichting Paraplu in Wilnis.

Download hier het programmaboekje.