Opfriscursus Verkeer en Veiligheid en Rijtest

De cursus is bestemd voor bestuurders die (al) geruime tijd hun rijbewijs hebben. In de cursus worden de laatste ontwikkelingen van de verkeersregels uitgelegd. In de cursus wordt ingegaan op: Theoretische kennis van de Wegenverkeerswet (WVW1994); Voorrang; Uitleg van de verkeersborden en hun betekenis; Diverse situaties aan de hand van hedendaagse situaties. De opfriscursus wordt geleid door een instructeur van Alblas verkeersschool. Rijtest:

Tijdens of aansluitend aan de Opfriscursus bestaat de mogelijkheid voor een vrijblijvende rijtest met een instructeur, waarin gekeken wordt of iemand aan de norm van het CBR voldoet in geval van een verplichte rijtest. Dit kan zijn voor het verlengen van het rijbewijs na het 75e jaar, of bij een lichamelijke beperking of medicijngebruik. Of u doet het gewoon als herhalingstest. De rijtest duurt 20 minuten. U ontvangt een uitslagformulier van de rijtest.

Meenemen: pen en papier. Voor de rijtest: Kosten rijtest € 17,00 aan de docent/ rijinstructeur te voldoen. De rijtest start vanuit de locatie van de ‘Paraplu’. Wanneer u de rijtest wilt doen, moet u dit aangeven bij de inschrijving.

Cursuscode: TH1589
Datum: woensdag 25 april 2018
van 19:00-21:00 uur
Docent: Frank Korlas
Kosten: € 25,00

Aanmelden kan rechtstreeks op de website www.stichtingparaplu.nl of kan een inschrijfformulier worden ingeleverd dat kan worden gedownload op de website www.stichtingparaplu.nl, of afgehaald en ingeleverd bij de “Paraplu”, Pieter Joostenlaan 28 te Wilnis. Via email kan men altijd terecht op info@stichtingparaplu.nl.