Mahjong beginnerscursus

Cursuscode: RS1705

Mahjong is een uit China afkomstig spel dat is te karakteriseren als denksport en gezelschapsspel in één. Mahjong speel je met 4 personen. Ieder voor zich proberen de spelers zo snel mogelijk een winnende combinatie ‘mahjong’ te maken met zoveel mogelijk punten. In de cursus leer je de 34 verschillende stenen kennen en de vele combinaties om het spel te kunnen winnen. We leren je in 6 lessen Mahjong spelen en punten tellen volgens de Nederlandse ToernooiSpelregels (NTS). Na de cursus kun je met een gerust hart plaats nemen aan de Mahjongtafel. We moeten u er op wijzen dat u van de eerste vijf lessen er niet één kunt missen: er zit een opbouw in de lessen. Als u een lesavond mist, dan wordt de noodzakelijke kennis gemist om aan de volgende les te kunnen meedoen. De lessen zitten vol en er is geen tijd om een les even over te doen.

Na aanvang van de cursus kunnen dus ook geen cursisten meer worden toegelaten.

Data:        van 23-01-19 t/m 27-02-19
                6 dagdelen, op woensdag van 19:30 - 22:00 uur