Muzikaal improviseren

Cursuscode: WS1667 6 oktober

Cursuscode: WS1668 16 maart

Improviseren is een fascinerende vorm van muziekbeoefening vooral als je met meerdere samen bent. Het is een ontdekkingsreis, want je weet nooit van tevoren waar die reis naar toegaat. Je ervaart al gaandeweg de behoefte om op elkaar af te stemmen, wat een organisch proces is. In twee dagdelen gaan we op stap met onze stem waar ons hele lijf aan bijdraagt als klankkast. De 1e dag ligt de nadruk meer op rustige meditatieve klanken en de 2e dag meer op ritmische klanken. Soms maken we daarbij gebruik van eenvoudige klank- of percussie instrumentjes. Door met de stem in een vrije vorm te werken wordt de eigen expressie vergroot en kom je dichter tot je kern. Een speelse workshop voor iedereen die nieuwsgierig is naar wat klanken allemaal kunnen doen. In een woord SALIG want het omvat Stem - Adem - Lijf - Improvisatie en Genieten!

Data:      6 en 13 oktober 2018
              2 dagdelen, op zaterdag van 10:30 - 12:30 uur