Aquarel met penseel- en pentekenen

Cursuscode: CR1616

In deze workshop komt het tekenen en schilderen van bloemen en planten aan bod. We maken gebruik van een combinatie van aquarellen en tekenen met penseel of pen in Oost-Indische inkt. De interactie tussen de scherpe uitgesproken lijnen van de inkt en het zachte losse doorschijnende van de verf geven een verrassend en natuurlijk resultaat. We doen enige basiskennis op over de structuur van bloemen en planten. De tekentechniek is heel geschikt voor beginners en de interactie tussen tekenen met inkt en aquarellen is voor gevorderden een leuke uitdaging.
Materialen: zachte tekenpotloden, tekenpen, fine-liner 0.5, aquarelblok ca. 30-40 cm, aquarelverf en -kwasten en Oost-Indische inkt.

Data:          van 16-01-18 t/m 06-03-18
                  7 dagdelen, op dinsdag