Schilderen met Acrylverf (Korte cursus)

Cursuscode: CR1612  26 september
Cursuscode: CR1613  13 maart

Aan de hand van enkele onderwerpen wordt er gewerkt met acrylverf. Tijdens deze korte cursus ontdekt u mogelijkheden die acrylverf te bieden heeft. Ook wordt aandacht besteed aan schetsen en tekenen. Deze cursus is toegankelijk voor zowel beginners als gevorderden.
Materiaal: een schetsboekje, zachte potloden (v.a.B4), houtskool, potloodgum en kneedgum, een schildersdoekje of paneeltje (bijv. canvas of board). Neemt u de materialen mee die u al heeft en/of schaf in overleg met de docent materiaal aan.  TIP!: Kies acrylverf van een goede (studie-) kwaliteit. Denk hierbij aan bijv. de studiekwaliteit (de AMSTERDAM serie) van Talens. De belangrijkste kleuren die u nodig heeft zijn: Titaan wit, Karmijn-rood, Citroen-geel, Ultramarijn-blauw, Sap-groen donker, Van Dijck-bruin of Burnt -Siënna en een Oker-geel. Een schildersdoek van minimaal 40X50 cm. (de Chinese verfsoorten die je voor zeer weinig koopt raad ik stellig af, deze laten zich slecht mengen en bevatten zeer weinig goede pigmenten).

Data:          van 26-09-17 t/m 14-11-17
                  7 dagdelen, op dinsdag