Opfriscursus Verkeer en Veiligheid en Rijtest

Cursuscode: TH1589   25 april

De cursus is bestemd voor bestuurders die (al) geruime tijd hun rijbewijs hebben. In de cursus worden de laatste ontwikkelingen van de verkeersregels uitgelegd. In de cursus wordt ingegaan op: Theoretische kennis van de Wegenverkeerswet (WVW1994); Voorrang; Uitleg van de verkeersborden en hun betekenis; Diverse situaties aan de hand van hedendaagse situaties. De opfriscursus wordt geleid door een instructeur van Alblas verkeersschool. Rijtest: Tijdens of aansluitend aan de Opfriscursus bestaat de mogelijkheid voor een vrijblijvende rijtest met een instructeur, waarin gekeken wordt of iemand aan de norm van het CBR voldoet in geval van een verplichte rijtest. Dit kan zijn voor het verlengen van het rijbewijs na het 75e jaar, of bij een lichamelijke beperking of  medicijngebruik. Of u doet het gewoon als herhalingstest. De rijtest duurt 20 minuten. U ontvangt een uitslagformulier van de rijtest.
Meenemen: pen en papier. Voor de rijtest: Kosten rijtest € 17,00 aan de docent/ rijinstructeur te voldoen. De rijtest start vanuit de locatie van de 'Paraplu'.

Wanneer u de rijtest wilt doen, moet u dit aangeven bij de inschrijving.

Datum:           25 april 2018
                      1 dagdeel, op woensdag