Creatieve cursussen

• Creativiteit en kleding
    Wat is er leuker dan je eigen kledingstijl te ontwikkelen en kleding te dragen die door jezelf bedacht is. In deze serie van drie lessen gaan we op zoek naar je eigen stijl van kleden. De kledingstukken worden in de les ontworpen, ze worden er niet genaaid. We beginnen in de eerste les met het maken van een sfeercollage. Door plaatmateriaal uit te zoeken en in een collage samen te voegen wordt je persoonlijke stijl zichtbaar. Aan de hand van de collage gaan we oefenen met het maken van ontwerpen van kledingstukken. We doen oefeningen met het ontwerpen op papier. Door moulage toe te passen kun je een ontwerp maken in het ruimtelijke vlak. Ook daar gaan we mee aan de slag. Om aan deze lessen deel te nemen volstaat een gezonde creativiteit en nieuwsgierigheid. Eventueel meenemen een schetsblok, kleurpotloden, modetijdschriften,lappen stof en een paspop.(niet verplicht)
  • Tekenen en Schilderen voor beginners en gevorderden
    Een cursus van 12 dagdelen schilderen en tekenen voor iedereen, beginners en gevorderden. Wij werken met acrylverf, soft-pastel en potlood. In het voorjaar gaan we met de groep op een mooie locatie een dagje buiten schilderen en gaan een dagje samen genieten en leren van een museum bezoek.
  • Schilderen en Tekenen.....jouw avontuur!
    U werkt met acrylverf en verschillende materialen, zoals zand en gel en u zult verrast zijn van de grenzeloze mogelijkheden. Experimenteel tekenen met potlood, houtskool en pastelkrijt. U kiest het materiaal wat bij u past, maar iets anders uitproberen kan altijd. Het proces om tot uw eigen beeld te komen is het avontuur. De cursus is toegankelijk voor zowel beginners als gevorderden.
  • Schilderen met Materie
    De doelstelling is om u de abstracte schilderkunst met materie en het abstraheren aan te leren. In deze cursus wordt deze methode u aangeleerd. Onder materie wordt verstaan bv. zand, steen, hout en allerlei verschillende materialen die u aanspreken en waar u mogelijkheden in ziet. Het werk geeft een bepaalde spanning en roept het gevoel op van creativiteit waardoor kleur, vorm en lijn het tot een geheel maken.
  • Figuratief en Abstract Schilderen
    In deze gezellige club gaan wij u diverse gemengde technieken aanleren, naar eigen keuze, zowel figuratief als abstract. Eventueel met materie; dit zijn natuurlijke materialen die u dan naar eigen inzicht kunt verwerken op doek.
  • Schilderen in aquarel en/of acryl
    Schilderen met verschillende materialen en technieken, zowel voor beginners als gevorderden. U kiest het materiaal dat bij u past, maar iets anders proberen kan altijd.
  • Aquarelleren en Tekenen
    Er wordt aandacht besteed aan het mengen van kleuren, verschillende aquarel technieken, het opbouwen van een compositie en perspectief. Wie alleen wil tekenen is ook welkom en krijgt specifieke opdrachten. Nadruk ligt op het ontwikkelen van een "eigen handschrift". Deze cursus wordt om de twee weken gegeven.
  • Tekenen en Schilderen
    Gedurende de cursus krijgt u de gelegenheid om met verschillende materialen te werken. Er wordt aandacht besteed aan zowel het schetsen en tekenen evenals het ontdekken van nieuwe materialen en technieken. U wordt begeleid bij het werken met het door u gekozen materiaal, d.w.z. aquarelleren, schilderen met acryl- of olieverf, pastelkrijt, tekenen etc. De cursus is toegankelijk voor zowel beginners als voor gevorderden.
  • Schilderen met Acrylverf (Korte cursus)
    Aan de hand van enkele onderwerpen wordt er gewerkt met acrylverf. Tijdens deze korte cursus ontdekt u mogelijkheden die acrylverf te bieden heeft. Ook wordt aandacht besteed aan schetsen en tekenen. Deze cursus is toegankelijk voor zowel beginners als gevorderden.
  • Portrettekenen / Schilderen
    Deze cursus is toegankelijk voor zowel beginners als gevorderden. Tijdens de cursus leert u de opbouw van het tekenen van een portret om dit vervolgens op te zetten en te schilderen in acrylverf op een doek of paneel van uw keuze in overleg met de docent.
  • Aquarel met penseel- en pentekenen
    In deze workshop komt het tekenen en schilderen van bloemen en planten aan bod. We maken gebruik van een combinatie van aquarellen en tekenen met penseel of pen in Oost-Indische inkt. De interactie tussen de scherpe uitgesproken lijnen van de inkt en het zachte losse doorschijnende van de verf geven een verrassend en natuurlijk resultaat. We doen enige basiskennis op over de structuur van bloemen en planten. De tekentechniek is heel geschikt voor beginners en de interactie tussen tekenen met inkt en aquarellen is voor gevorderden een leuke uitdaging.
  • Vrij schilderen met Acryl (geen olieverf !)
    Computer, mobiele telefoon of tv, even weg ermee! 😊 Kom op dinsdagavond schilderen bij de Stichting Paraplu van 20.00 uur tot 22.00 uur. Start op 28-11-2017 ( bij voldoende deelnemers). Heb je altijd al eens je hobby “schilderen” willen verbeteren? In deze 10 lessen mag je lekker met je penseel, potlood, sponsje en acrylverf iets leuks gaan maken. Alles valt te leren. Ook al denk je dat je niet goed kan schilderen dan is dat geen probleem. Als je er maar plezier in hebt! Heb je dat plezier in schilderen reeds gevonden dan kan je in deze cursus wellicht nog nieuwe dingen of technieken leren. Het is een uitdaging om goed te kijken, vooral m.b.t. het maken van een schilderij. Dat kan iedereen leren. Handige tips en veel oefening baart kunst. In deze cursus mag je met de docent overleggen wat je graag wilt maken. Heb je zelf een voorbeeld of een leuk idee, misschien doet elke cursist dan wel mee. Kom je er niet helemaal uit dan heeft de docent nog ideeën genoeg.
  • Kaarten maken
    Bij deze inloopactiviteit kunt u in een gezellige sfeer mooie, vrolijke en thema kaarten maken en ideeën opdoen. Ans zal u voorbeelden laten zien die u ook kunt maken; om zelf te houden of weg te geven. U kunt elke dinsdagochtend of woensdagmiddag terecht.

Digitale cursussen

• Windows 10
    Aan de orde komen: - Het werken met het startscherm waarop allerlei toepassingen in tegelformaat en het menu waarachter Windows alle instellingen heeft verstopt. - Verder behandelen we backups maken met bestandsgeschiedenis. Automatisch backups maken, standaard in Windows beschikbaar! Backups maken, wat we eigenlijk altijd te laat of helemaal niet doen.
  • Windows bestandsbeheer
    In deze cursus leer je hoe je mappen en bestanden kunt ordenen in je computer. Deze cursus wordt verzorgd door een docent van Seniorweb. Aan de orde komen: - Hoe om te gaan met bestanden en mappen. We hebben het dan over foto's, documenten, filmpjes en muziek. - Hoe maak ik een map of bestand en waar zet ik die neer. - Hoe zet ik die op een USB-stick. - Hoe ga ik om met bestanden van Internet en E-mail.

Talen

• Engels beginners Plus
    Deze cursus is voor diegene die een beetje kennis van de Engelse taal hebben. In deze cursus wordt gewerkt met deel 1 van het lesboek 'Ready Steady'. De eerste beginselen van de Engelse taal worden uitgelegd. Het gaat om teksten in het boek met oefeningen die betrekking hebben op de tekst. Ook wordt aandacht besteed aan extra uitwerking van grammatica of problemen waar cursisten op stuiten. De teksten en sommige oefeningen zijn ook te beluisteren via de cd die onderdeel uitmaakt van het boek.
  • Engels beginners vervolg
    In deze cursus wordt verder gegaan met het boek 'Ready Steady'. Teksten en sommige oefeningen staan op de cd. Naast het boek worden invuloefeningen gebruikt die betrekking hebben op de behandelde grammatica. Ook is er sprake van eenvoudige conversatie zoals antwoorden in het Engels op vragen uit het boek. Verder kan een eenvoudige conversatie plaatsvinden over diverse onderwerpen.
  • Engels Spreekvaardigheid
    Tijdens deze cursus gaat u uw Engelse spreekvaardigheid oefenen a.d.h.v. door de docent of mede-cursisten aangedragen teksten. We oefenen het stellen van vragen over de inhoud van een kranten- of tijdschriften artikel en het samenvatten van een kort artikel in het Engels. Ook het formuleren van een mening, het aangeven of u ergens wel of niet mee eens bent en het aangeven wat u zelf zou doen in een bepaalde situatie komen aan de orde. U kunt meedoen als u al ongeveer 3 jaar Engels hebt gehad. Indien nodig wordt ook de grammatica opgefrist.
  • Spaans voor Beginners
    Deze cursus is bedoeld voor diegenen die al een klein beetje kennis hebben van het Spaans. In deze cursus leren we de basis van begrijpend lezen, schrijven, de grammatica, praten en luisteren in de Spaanse taal, zodat u in de vakantie bijv. in de winkel, restaurant of andere situatie zich verstaanbaar kan maken, vragen kan stellen, begrijpen wat u leest en wat er gezegd wordt. Op een gezellige manier leert u de taal met behulp van teksten, muziek en liedjes en maakt u kennis met de Spaanse cultuur, eetgewoontes en gebruiken van het land.
  • Spaans voor Gevorderden
    Deze cursus is bestemd voor diegenen die een basiscursus Spaans hebben gevolgd en al enige kennis van het Spaans hebben. Voor deze cursus gebruiken we het lesboek en het werkboek: ‘Caminos dos van Intertaal’. Het accent van deze cursus ligt op conversatie, het praten over en vragen stellen over thema’s en teksten van het boek en grammatica. Aan de hand van muziek, liedjes en teksten maakt u kennis met de Spaanse cultuur, eetgewoontes en gebruiken van het land.
  • Duits
    Gaat u graag naar Duitsland op vakantie of gewoon voor gezellig winkelen? Heeft u moeite met de taal? Wilt u ook niet voor gek staan? Dan is deze basiscursus Duits helemaal voor u. In 20 uur leert u veel basisvaardigheden van de Duitse taal zoals: • hoe u de klanken moet uit spreken ( tongval) • de zinsopbouw • elkaar begroeten • gewone conversatie met de verkoper – receptioniste – ober • en nog veel meer ……. Gemotiveerd? Wacht niet langer en schrijf u direct in!

Ontspannings activiteiten

• Mondharmonicaclub "De Oude Klanken"
    De mondharmonicaclub bestaat sinds 1986. Men hoeft geen kennis van noten te hebben om deel te nemen aan deze gezellige groep. Ons uitgebreide repertoire bestaat niet alleen uit oude liedjes en toppers van toen, maar ook uit muziek van deze tijd zoals bekende Duitse, Engelse en Indische songs. Onze muziek, vaak tweestemmig uitgevoerd, wordt behalve door een grote groep mondharmonicaspelers ondersteund door een combo. Wij verzorgen optredens in verzorgings- en verpleeghuizen, Ouderenbonden, voor de Zonnebloem en bij speciale gelegenheden.
  • Klaverjassen
    Een gezellige middag met klaverjassen. In de winter wordt er ook een competitie gehouden. Er zijn altijd kleine prijzen te winnen. Kom gezellig meedoen!
  • Bridgen
    Voor eenieder die een cursus bridgen heeft gevolgd en speelervaring heeft, is dit een geschikte avond om mee te bridgen.
  • Biljarten
    Er wordt onder leiding van een spelleider gebiljart. Iedereen die kan biljarten, kan zich inschrijven en is verzekerd van een gezellige middag. Er wordt gespeeld in onderling competitieverband.
  • Stijldansen voor paren
    In deze cursus kunt u leren stijldansen of in het verleden geleerde dansen ophalen en uitbreiden. Vaak heeft een van de partners ooit dansen geleerd en de ander niet, voor wie nog niet eerder dansles heeft gehad beginnen we met de basispassen. Elk paar danst op zijn eigen niveau en wordt hierin door ons begeleid. Tijdens de les is er een korte pauze, en ook na de les is er nog even tijd voor een drankje en een praatje. De nadruk ligt op een gezellige dansavond waarbij dansen niet alleen plezier voor twee is maar voor de hele club. Een prima manier om de winter door te komen en het geeft nog een gezonde lichaamsbeweging ook!
  • Inloop- en ontspanningsmiddag
    Donderdagmiddag is een ontmoetings- / gezelligheidsmiddag voor elk wat wils. Tijdens deze middag kunt u kaarten, biljarten, darten, schaken, dammen etc.. of u komt gewoon een praatje maken.
  • Kennismaking met Golf
    In deze cursus maakt u onder leiding van de golfleraren Jacques en Frits kennis met de golfsport. Wie wil dat nu niet? Bewegen en genieten in een geweldige omgeving. U krijgt in 3 lessen de beginselen van de golfsport onder de knie. U zult gegrepen worden door het plezier dat deze sport voor jong en oud met zich meebrengt. Begin nu met bewegen en pak deze kans! U zult versteld staan van het plezier wat u beleeft.
    Adres uitvoering cursus: Bovendijk 16A, 3648 NM Wilnis.

Spirituele cursussen

• Yoga
    Yoga verbetert je gezondheid, lichaam en geest. voor iedereen, dus ook bij blessures en voor bijzondere doelgroepen! Yoga is gericht op het bewerkstelligen van een vloeiende vrije ademhaling en het allerbelangrijkste: het denken tot rust brengen en het lichaam vrij maken van spanningen. Obstakels weg te ruimen in je lichaam door de energie beter te laten stromen. De Yoga-houdingen (asana’s) geven beheersing over het lichaam als zij in rust en geconcentreerde aandacht worden uitgevoerd. Dit brengt je een stuk dichter bij jezelf. We leren ons denken te beteugelen, zodat het niet meer alle kanten opvliegt. Het lichaam wordt soepel en je leert jezelf te voelen en te ervaren, waardoor je jouw grenzen leert binnen jouw lichaam. Te zijn in het nu en accepteren zoals het nu is. Niet zoals het zou moeten zijn. Yoga is een ontwikkeling voor ieder die wil groeien als mens. Beter wil functioneren, innerlijke rust wil creëren en sterker in het leven wil staan. Juist door het voelen is met blessures of lichamelijke klachten, yoga een goede en verantwoorde manier van bewegen. Kies juist dan voor kwaliteit! U bent van harte welkom! Mijn naam is Marja Raats ”hoe mooi is het mijn levenservaring, kennis en yoga ervaring te delen”. Ik heb de professionele yoga docent beroepsopleiding gevolgd en ben gediplomeerd. Ik ben lid van de V.Y.N (de vereniging yoga Nederland).
  • Yoga (Hatha)
    Hatha Yoga Een rustige hatha yogales met aandacht voor verdieping, verzachting en gerichtheid naar binnen. Dit wordt bereikt door staande, zittende of liggende houdingen wat langer aan te houden en bewuster in te voelen. Hierdoor ontstaat een inwendige massage, met als gevolg een betere doorbloeding van de vitale organen, meer ruimte voor de ademhaling en grotere flexibiliteit. Daarbij worden oefeningen aangereikt die u in staat stellen om bepaalde lichaamsdelen vanuit een zekere houding met de handen te masseren. Ook ontdekt u gaandeweg de meerwaarde van hulpmiddelen, zoals blokken, stokken of banden. Op deze wijze krijgt het lichaam een extra impuls, waardoor u lekker in u vel komt te zitten. De lessen zijn geschikt voor alle leeftijden, in het bijzonder voor hen, die in een kalm tempo zinvol in beweging willen zijn.
  • Klankbadsessie
    Laat je tijdens een klankbadsessie meevoeren door de ontspannende werking van klankschalen en klankstaven in combinatie met stem, tampuralier en tal van andere klanken. Een klankbad onderga je, heerlijk liggend op een matje of slaapzak, toegedekt met een plaid die je zelf meeneemt. Na een korte inleiding ervaar hoe de trilling van klanken je kunnen raken tot in je cellen. Je ervaart een diepe rust maar ook kan het losmakend en heilzaam werken. Ieder mens vibreert op zijn eigen unieke niveau, wat constant in beweging is. Zo kan elke klank maar ook klankbadsessie weer anders ervaren worden.
  • Proeven aan edelstenen
    Edelstenen zijn niet alleen mooi om te zien, maar wist u ook dat zij kunnen helpen om ons beter in ons vel te laten zitten, om kleine lichamelijke klachten te verminderen of om geestelijk een zetje in de goede richting te geven? In deze kennismakingscursus leert u over het ontstaan van edelstenen, de samenstelling en waarvoor ze gebruikt kunnen worden. Iedere edelsteen afzonderlijk heeft zo zijn eigen kwaliteiten en niet iedere steen past bij iedereen. Welke past bij u?
  • Proeven aan Familieopstellingen
    We hebben toegang tot ontzettend veel informatie, maar helaas kunnen we op sommige vragen geen antwoord vinden. We vinden het niet op internet, niet op social media, niet bij onze vrienden, maar waar dan wel? Vragen zijn er genoeg, zoals: waarom loopt het niet op mijn werk, waarom is het thuis niet zoals we het zouden willen, waarom voel ik me soms zo raar in gezelschap. We doen ons best, maar antwoorden vinden we niet. Ook al zien we het niet, het antwoord ligt vaak in onszelf. Ja, dat is leuk, zou je zeggen, maar ik zie het antwoord niet, hoe kom ik er aan, al is het dan van mijzelf. Dit is nu net wat (Familie)opstellingen voor je kan doen: antwoorden vinden die in jezelf verscholen liggen en je inzicht geven in vragen over je leven. In deze workshop van 2 avonden word je verteld wat (Familie)opstellingen voor jou kunnen doen, wordt de achtergrond van Familieopstellingen verteld, welke opstellingsvormen er zijn en natuurlijk willen we het je ook door middel van oefeningen laten ervaren.

Informatieve cursussen

• Opfriscursus Verkeer en Veiligheid en Rijtest
    De cursus is bestemd voor bestuurders die (al) geruime tijd hun rijbewijs hebben. In de loop der jaren is veel gebeurd en vernieuwd in de Wegenverkeerswet waarvan de meeste bestuurders nauwelijks afweten. In de cursus worden de laatste ontwikkelingen van de verkeersregels uitgelegd. In de cursus wordt ingegaan op: Theoretische kennis van de Wegenverkeerswet (WVW1994); Voorrang; Uitleg van de verkeersborden en hun betekenis; Diverse situaties aan de hand van hedendaagse situaties. De opfriscursus wordt geleid door een instructeur van Alblas verkeersschool. Rijtest: Tijdens of aansluitend aan de Opfriscursus bestaat de mogelijkheid voor een vrijblijvende rijtest met een instructeur, waarin gekeken wordt of iemand aan de norm van het CBR voldoet in geval van een verplichte rijtest. Dit kan zijn voor het verlengen van het rijbewijs na het 75e jaar, of bij een lichamelijke beperking of medicijngebruik. Of u doet het gewoon als herhalingstest. De rijtest duurt 20 minuten. U ontvangt een uitslagformulier van de rijtest.
  • Enneagram
    Werken met het enneagram wordt een feest van herkenning. Plotseling ga je begrijpen waarom je op een bepaalde manier reageert. Ook voor het handelen van anderen kun je na de cursus meer begrip opbrengen. Het enneagram is een model dat eeuwen oud is en dagelijks veel mensen helpt in hun ontwikkeling. Leer jezelf beter kennen; welk type ben je en waarom voel je je bij sommige mensen goed en erger je je aan anderen. Herken je jezelf vooral als Perfectionist, Helper, Winnaar, Romanticus, Observator, Loyalist, Levensgenieter, Baas of Bemiddelaar? Wat kun je leren voor jezelf en wat kun je leren van de ander. De eerste les houden we ons bezig met de betekenis van het enneagram, wat kun je ermee en met behulp van het enneagramspel en een test gaan we op zoek naar je voorkeurstype. In de volgende lessen bespreken we de verschillende typen, we kijken naar de vleugeltypen, de groeimogelijkheden van ieder persoon en je leert je stress of zwakte te herkennen.
  • Compassie voor jezelf en voor anderen
    Maak de wereld milder;'laten we bij onszelf beginnen’ Compassie of mededogen is het vermogen om ons betrokken te voelen bij pijn en lijden van onszelf en van anderen. Compassie gaat om de moed en de bereidheid om iets te doen aan het lijden. Door oefening is het mogelijk om stappen te maken naar een gezonder en gelukkiger leven. In deze twee interactieve lezingen staan we stil bij de betekenis van compassie, we kijken naar de drie basissystemen van emotieregulatie en we verkennen de mogelijkheden tot een compassievoller leven.

Dagtochten

• Dagtocht Marsepein en Maasvlakte
    Om 09.00 uur vertrekken we vanaf de parkeerplaats bij De 'Paraplu' richting en naar Ridderkerk. Daar staat de koffie met lekkers klaar. De eigenaar van het Marsepeinmuseum dat we bezoeken laat u het proces van het Marsepein fabriceren zien. U mag ook zelf een marsepeinen roos maken en meenemen natuurlijk. Aansluitend is daar ook de lunch. Om 13.00 uur vertrekken we dan naar de Maasvlakte waar we o.l.v. een gids een rondrit maken over dit nieuwe stukje Nederland. Daarna is er nog gelegenheid om het infocentrum te bekijken. Om 15.45 uur vertrekken we dan weer naar Wilnis.

Diverse workshops

• Stem en Improvisatie
    Stem en improvisatie SALIG Heerlijk tot uzelf komen door een combinatie van lichaamsoefeningen, stemoefeningen en (samen) improviseren. Door met de stem in een vrije vorm te werken, vergroot u uw eigen expressie en komt u dichter tot uw kern. Hierdoor gaat u uzelf vrijer voelen en geeft u meer uiting aan wie u bent. Een speelse workshop voor een ieder die nieuwsgierig is naar wat een klankexpeditie met u kan doen. Stem - Adem - Lijf - Improvisatie - Genieten
  • Boetseren van een uiltje met zelf hardende klei
    Om mee te doen heeft u geen ervaring nodig, deze workshop is geschikt voor beginners en gevorderden. Op deze avond gaan we een uiltje maken op een stenen sokkel laag voor laag bouwen we uw creatie op en na de 2e avond heeft u een mooi eigen kunstwerkje wat u binnen en buiten kunt neerzetten. De klei is zelf hardend en gemaakt van powertex
  • Schilderij maken met Sprookjeswol
    Met gekleurde plukjes sprookjeswol maak je, laagje voor laagje, een afbeelding op een stuk kaasdoek. De wol wordt met een speciale naald in het doek vastgeprikt. Zo ontstaat een schilderij. Door veel of juist weinig te prikken, ontstaat een verschil in dikte en zo komt een 3-dimentionale voorstelling te voorschijn. Aan het eind van de workshop ga je met een kant en klaar schilderij naar huis!.
  • Gave uil sculptuur voor in je tuin
    Nee, niet moeilijk, even een aantal uurtjes heerlijk creatief bezig zijn en onder begeleiding van de docente. Zeker een succes! Ook als je denkt niet zo’n crea bea te zijn.... is dit voor een ieder haalbaar! Laat je niet weerhouden en ga de uitdaging aan…… We werken met Powertex een veelzijdig materiaal om diverse materialen mee te verharden. In deze cursus maak je kennis met de kleitechniek. De hoogte van de uil is ongeveer 24 cm. en kan zowel binnen als buiten staan. De cursus is opgezet in 2 dagdelen (dagdeel 1 basis maken, dagdeel 2 in pigmenten zetten).
  • Wanddecoratie met geboetseerde figuurtjes Powertex workshop
    U gaat boetseren met Powertex gecombineerd met Stone Art poeder. U maakt 2 figuurtjes op een Styropor basis als wanddecoratie. U brengt de figuren op kleur met Powercolor pigment en acrylverf.
  • Stone Art Paasei of Stone Art Deco-bollen Powertex workshop
    In deze workshop maakt u een prachtig Stone Art Paasei van 30cm (of naar keuze 3 Stone Art bollen van 15, 12 en 10cm). Het Stone Art ei zorgt voor extra sfeer tijdens het voorjaar. Kiest u voor de Deco-Bollen dan zijn deze (na een vernislaagje) ook heel mooi op de tuintafel.
  • Voeding ... daar zit wat in maar wat
    Voeding daar zit wat in … maar wat? Eten doen we allemaal en het aanbod is enorm. Het ene voedingsmiddel is gezonder dan het andere, welke keuze maak je om gezond en fit te blijven? Uit de praktijk blijkt dat veel mensen door de wirwar en tegenstrijdigheden aan informatie over voeding in de media, geen idee meer hebben wat nu “goed of slecht” is en daarover gaat deze interactieve workshop. Wat kun je o.a. verwachten: 1. feiten/fabels over voeding 2. met behulp van praktische voorbeelden kun je meteen aan de slag 3. leer je dat gezonde voeding ook LEKKER is

ZZ