Cursus Enneagram en Klankbadsessie

Cursus Enneagram

Werken met het enneagram wordt een feest van herkenning. Plotseling ga je begrijpen waarom je op een bepaalde manier reageert.
Ook voor het handelen van anderen kun je na de cursus bij de Stichting ‘Paraplu’ meer begrip opbrengen.
Het enneagram is een model dat eeuwen oud is en dagelijks veel mensen helpt in hun ontwikkeling.
Leer jezelf beter kennen; welk type ben je en waarom voel je je bij sommige mensen goed en erger je je aan anderen.
Herken je jezelf vooral als Perfectionist, Helper, Winnaar, Romanticus, Observator, Loyalist, Levensgenieter, Baas of Bemiddelaar? Wat kun je leren voor jezelf en wat kun je leren van de ander.
De eerste les houden we ons bezig met de betekenis van het enneagram, wat kun je ermee en met behulp van het enneagramspel en een test gaan we op zoek naar je voorkeurstype. In de volgende lessen bespreken we de verschillende typen, we kijken naar de vleugeltypen, de groeimogelijkheden van ieder persoon en je leert je stress of zwakte te herkennen.
Cursuscode: TH 1635
Data:          23 en 30 januari en 6 februari 2018
3 dagdelen, op dinsdag van 10:00-12:00 uur
Docent:       Joke Stapper
Kosten:       € 23,–

Nieuw in 2018 Klankbadsessies

Laat je tijdens een klankbadsessie meevoeren door de ontspannende werking van klankschalen afgewisseld met tampuralier, chimes, windgongs, rainstick, oceandrum, stem en andere verrassende klanken. Een klankbad onderga je, heerlijk liggend op een matje of slaapzak, toegedekt met een plaid die je zelf meeneemt. Na een korte inleiding ervaar je hoe fijne en diepgaande trillingen je tot in de cellen kunnen raken. Je voelt een diepe rust, maar ook kan het losmakend of harmoniserend werken op lichaam en geest. Ieder mens vibreert op zijn eigen unieke niveau, wat constant in beweging is. Zo kan het zijn dat elke klank, maar ook klankbadsessie, weer anders ervaren wordt. Je ervoor openstellen is de enige voorwaarde.

Cursuscode:SP 1643.
Data: woensdag 24 januari 2018 van 20.00 – 21.00 uur.
Docent: Jessica Erdtsieck. Kosten: 11,00.
De volgende sessies zijn op woensdagavond 21 februari, 28 maart en 25 april 2018.

Aanmelden kan rechtstreeks op de website www.stichtingparaplu.nl of kan een inschrijfformulier worden ingeleverd dat kan worden gedownload op de website www.stichtingparaplu.nl, of afgehaald en ingeleverd bij de “Paraplu”, Pieter Joostenlaan 28 te Wilnis. Via email kan men altijd terecht op info@stichtingparaplu.nl.