Aquarel met penseel- en Pentekenen

In deze workshop komt het tekenen en schilderen van bloemen en planten aan bod. We maken gebruik van een combinatie van aquarellen en tekenen met penseel of pen in Oost-Indische inkt.

De interactie tussen de scherpe uitgesproken lijnen van de inkt en het zachte losse doorschijnende van de verf geven een verrassend en natuurlijk resultaat.
We doen enige basiskennis op over de structuur van bloemen en planten.
De tekentechniek is heel geschikt voor beginners en de interactie tussen tekenen met inkt en aquarellen is voor gevorderden een leuke uitdaging.
Materialen: zachte tekenpotloden, tekenpen, fine-liner 0.5, aquarelblok ca. 30-40 cm, aquarelverf en -kwasten en Oost-Indische inkt.

Data:7 dinsdagen van 16-01-18 t/m 06-03-18 van 13:00-15:00 uur

Docent: Joke Reurings-Otto.

Kosten:€ 51,00

Aanmelden kan rechtstreeks op de website www.stichtingparaplu.nl of kan een inschrijfformulier worden ingeleverd dat kan worden gedownload op de website www.stichtingparaplu.nl, of afgehaald en ingeleverd bij de “Paraplu”, Pieter Joostenlaan 28 te Wilnis. Via email kan men altijd terecht op info@stichtingparaplu.nl.